torsdag 5 november 2009

Modell: Dielhtie (Glaciär, jökel)

Det här armbandet är en av mina favoriter, just eftersom det är en lite modernare variant, men ändå riktigt snyggt!

Armbandet får mig att tänka på snö och is och därför valde jag namnet Dielthie som betyder Glaciär eller jökel på samiska.

(Givetvis går färgen på både skinnet och rundremmen att variera, även de yttre flätorna kan anpassas efter tycke och smak)



Nickelfri tenntråd (4 % silver) med 2 inflätade turkosa rundremmar på vitt renskinn med 2 renhornsknappar.


Modellerna på sidan är bara ett litet urval av armband som kan beställas. Det finns oändliga möjligheter, bara fantasin sätter gränser. Du kanske hittar en fläta du gillar på ett armband och en annan fläta du gillar på ett annat. Ingen fara, du kan komponera ihop ett eget armband precis hur du vill. Bara specificera hur du vill ha det, så kan jag ordna det.


2 kommentarer:

  1. Jättefina armband! älskar färgerna. vitt och turkost, funderar skarpt på att lägga en beställning på två stycken framöver.
    :)

    Ett för en kille och ett för en tjej (mig). Hur breda är dessa modeller? kan man på nåt sätt sy till en bokstav eller liknande? vore väldigt fint och speciellt :)

    Mvh, Lina (tsoml.blogg.se)

    SvaraRadera
  2. Jättefina armband, jag gillar verkligen Dielthie.

    SvaraRadera